.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاصی شمال نیوز
حاشيه‌هاي مراسم روز خبرنگار در مازندران
عدم حضور فرمانداران و نمايندگان مجلس/ تجليل از خبرنگاران جانباز و پيشكسوت / حمايت تمام قد استاندار از رحيم مشايي/ معرفي دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت در مازندران/ برخورد با مديراني كه از رسانه‌ها شكايت كنند/ دستور برگزاري مراسم تجليل از رسانه‌هاي منتقد/ حضور بانك مهر اقتصاد / جايزه خبرنگار به راننده/ ...
حاشيه‌هاي مراسم روز خبرنگار در مازندران

مراسم تجلیل از خبرنگاران مازندران با همكاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و استانداری مازندران در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.

اين مراسم كه با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود كه با هم مي‌خوانيم:

* اين مراسم راس ساعت 10 صبح با تلاوت آياتي چند از كلام‌ا... مجيد آغاز شد و سپس رئيس هيات مديره خانه مطبوعات مازندران به نمايندگي از اعضاء مقدم مهمان را گراميداشت. رستم دهقان به بيان عملكرد و مشكلات پيش رو پرداخت. وي در بخشي از سخنانش از مراسم تجليل روز خبرنگار كه شامگاه يكشنبه در مجتمع رفاهي راه‌آهن توسط شوراي شهر و شهرداري ساري برگزار شد به شام غريبان ياد كرد. علي‌الظاهر برق مجتمع كمي اشكال فني داشت.

* امسال برخلاف سال گذشته كه بي‌نظمي در اهدا هدايا موج مي‌زد با يك سازو كار مناسب اين مشكل حل شد و با نظم خوبي اين كار انجام شد.

* علي رغم اينكه هادي ابراهيمي معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران بر حضور مديران تاكيد كرد اما متاسفانه مديران دستگاه‌هاي اجرايي استقبال خوبي از اين مراسم نكردند بخصوص اينكه فقط فرماندار ساري و چالوس در اين مراسم حضور داشتند و ساير فرمانداران ...

* عباس مهدوي مسئول روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مجري در اين برنامه حضور داشت كه با اجراي زيبا توانست اين مراسم را به پايان برساند.

*حضور بازیگران مشهور تئاتر و طنزهای صدا وسيماي مازندران آقایان محمد جونیان در نقش نورالدین و سیدکاظم حسینی در نقش نوروز فضاي شادي را به مراسم داده بود.

*حضور پررنگ خبرنگار آزاده و جانباز آقای بهمنی و استقبال معنادار گفتاری و هديه استاندار و سایر مسئولین از ایشان بر معنویت جلسه بیش از پیش افزوده بود.

* استاندار پس از اهدای جوائز به پیشکسوتان عرصه خبر، خبرنگاران عرصه دفاع مقدس، بانوان موفق خبرنگار و سایر فعالان رسانه ای، طی سخنان با نشاطی که با حال و هوای جشن روز خبرنگار همخوانی داشته، به نقل خاطرات و یادآوری نقش آفرینی های آقای هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی که سابقه خبرنگاری دارد و حجةالاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل ارشاد اسلامی استان پرداخته و از همه مخاطبان ماهرانه دلجویی کرده و همه را به همدلی و همکاری در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت دهم فرخواند.

* طاهايي استاندار مازندران همانند رئيس جمهوري به همه مديران استان گفت كه هيچ مديري حق ندارد از خبرنگار يا رسانه‌اي شكايت كند و اگر چنانچه روزي اين اتفاق در مازندران رخ دهد ديگر آن مدير از نظر من ديگر مدير نيست كه اين گفته استاندار با تشويق خبرنگاران همراه شد ،البته طاهايي ادامه داد كه در صورتي كه مديران مشكلي در اين خصوص دارند مي‌تواند با وي درميان بگذارند تا راهكار مناسبي اتخاذ شود.

* اين مراسم همراه با حمایت قاطع و عاطفی استاندار از رحيم مشائی بوده که در شرایط حاضر با توجه به موضع گیری های علما و سیاسیون، کمی حیرت انگیز به نظر می رسید و البته با حمایت از آقای احمدی نژاد مبنی بر اینکه خدا کمک کند تا ما بتوانیم جزو یاران احمدی نژاد باشیم، در هاله ای از حیرت، این بحث را به اکمال رساند. احتمال آقاي سيدعلي اكبر طاهايي براي پروژه استان شدن غرب يا نمايندگي در دوره بعدي مجلس نياز به حمايت آنان دارد. خدا داند و بس ...!؟؟

*این جلسه که به پیشنهاد خانه مطبوعات استان از ابتدا قرار بود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شود، بخاطر نقش آفرینی تنی چند از چهره های فرهنگی و سیاسی استان، کن لم یکن شده و پس از چند بار جابجایی و دست به دست شدن و مطرح شدن نام پلاژ ناجا در فرح آباد، هتل سالاردره در پهنه کلا، پلاژ وزارت کشور در فرح آباد و .... نهایتاً در سالن هلال احمر برگزار شد.

* بعد از اينكه سخنان استاندار تمام شد معاون سياسي-امنيتي استاندار و رئيس شوراي اطلاع‌رساني دولت در مازندران پشت تريبون رفت. ابراهيمي وقتي كه سخنراني مي‌كند با توجه به نوع و فن بيانش مخاطبان را وادار به سكوت و توجه به حرف‌هاي خود مي‌كند. نمي‌دانيم ابراهيمي مهره‌ ماري يا چيزي شبيه به اين دارد يا نه بايد بررسي كنيم.

* پس از پايان سخنراني ابراهيمي،حكم دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت درمازندران توسط وي قرائت شد و به كمال رستمعلي رئيس اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري ابلاغ شد.
رستمعلي هم در هنگام دريافت حكم چنان تعظيمي به حضار كرد كه براي تعجب آور بود. احتمالا رستمعلي داشت تعظيم مي‌كرد تو دلش مي‌گفت بزارين يه روز رئيس بشم اون وقت مي‌دونم. البته خود رستمعلي ميگه نمي‌دونم چه سري هست كه هر چي ميشه منو مثال مي‌زنند علتش چيه نمي دونم؟. خوب معلومه يا از سر دوستي يا از سر دشمني. ما كه رستمعلي رو دوست داريم انشاا... دشمنانش هم او رو دوست داشته باشند.

* ابراهيمي سخنانش آنقدر از طاهايي تعريف كرد كه اين مراسم تبديل به تجليل از استاندار تبديل شد. بالاخره ابراهيمي مي‌خواست به همه بگه كه تعامل نزديكي با استاندار دارد.

*در اين مراسم بحث تجليل از رسانه‌هاي منتقد هم از طرف شمال‌نيوز مطرح شد كه با استقبال استاندار همراه شد. طاهايي دستور داد در اولين جلسه شوراي اداري استان از رسانه‌هاي منتقد تجليل شود.

*قاضي‌زاده مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد نيز در اين مراسم حضور داشت. وي از بيمه تكميلي خبرنگاران خبر داد و گفت كه مسكن خبرنگاران، يارانه مطبوعات استاني و تسهيلات ويژه خبرنگاران بزودي اجرايي مي‌شود. وي مبلغ 100 ميليون ريال نيز به خانه مطبوعات مازندران نيز كمك كرد.

* در اين مراسم از طرف اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران نيز از رسانه‌هايي كه در بحث عفاف و حجاب اطلاع‌رساني مي‌كردند تقدير و تشكر بعمل آمد. از پايگاه خبري شمال‌نيوز نيز در اين مراسم تجليل به بعمل آمد.

* از بين نمايندگان مجلس فقط دكتر كريمي فيروزجایی نماينده بابل در اين مراسم حضور داشت و عدم حضور ساير نمايندگان به ويژه نمايندگان ساري سئوال برانگيز بود.

* در اين مراسم بر خلاف سال‌هاي گذشته با پيشنهاد استانداري از خبرنگاران صدا وسيما نيز تجليل بعمل آمد ظاهرا حضور هادي ابراهيمي معاون استاندار و مهدي پور معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد مازندران باعث شد تا از خبرنگاران صدا وسيما نيز دعوت بعمل آيد.  و صدا و سيما نيز حدود 50 نفر را معرفي كرد يعني چيزي حدود يك سوم خبرنگاران عضو خانه مطبوعات. اما نكته جالب در اينكه در اين مراسم از تدوين‌گر خبر ، كارمند هماهنگي خبر و راننده نيز به عنوان خبرنگار تجليل و هدايايي به آنان داده شد. از كي تا حالا تدوين گر و كارمند هماهنگي خبر شدند خبرنگار ما نمي‌دانيم.هرچند معاون فرهنگي اداره كل ارشاد منكر اين مسئله شد ولي شاهدان اين موضوع را تاييد مي‌كنند. بالاخره آقايان مي‌بايست عرض ارادتي نسبت به سازمان سابق خود داشته باشند.‌ معاون فرهنگي هم به راحتي توپ رو تو زمين استانداري انداخت و گفت اين تصميم استانداري بود.

*
بانك مهر اقتصاد نيز در اين همايش اعلام كرد به همه تجليل‌‌شدگان هدايايي را ارسال مي‌كند. محمدمهدي بازاري  مدیر روابط عمومی بانک در اين مراسم اعلام كرد به منظور تجليل از زحمات ارزشمند خبرنگاران بانك مهر اقتصاد كه قبلا نام موسسه مالي و اعتباري مهر را داشته است هدايي اهدا خواهد شد.

* در آيين تجليل از خبرنگاران مازندران تمبر يادبود روز خبرنگار با تمثال شهداي خبرنگار استان رونمايي شد. اين رونمايي توسط سيدعلي اكبر طاهايي استاندار مازندران انجام شد كه استاندار، معاون سياسي-امنيتي استاندار، مديركل ارشاد، مديركل پست مازندران با امضا بر روي آن به اين تمبر يادبود رسميت بخشيدند.

* در مراسم تجلیل از خبرنگاران مازندران درسالن هلال احمرساری ،پسر کوچک یکی از عکاسان با دوربین خود، توجه استاندار را با جدیتی که در عکاسی داشت ،به خود جلب کرد ودرنهایت نیز پس از اینکه توانست از مهندس طاهایی چند عکس خبری بگیرد ،هدیه ای نیز از وی دریافت نمود.

* مراسم روز خبرنگار نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر برگزار شد هر چند ضعف‌ ها و كاستي‌هايي نيز وجود داشت ولي نقاط قوت مراسم بيشتر به چشم مي‌آمد كه جا دارد از خانه مطبوعات، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري مازندران تشكر كرد.

* پس از پايان مراسم بسياري از خبرنگاران از عدم دريافت هدايا گله كردند كه اين مسئله با دستور هادي ابراهيمي حل شد و خانه مطبوعات قول داد هداياي اين دسته از خبرنگاران را نيز اهدا كند.

* پس از پايان مراسم خبرنگاران جهت صرف نهار به چند دستگاه اتوبوس به باشگاه برق ساري عزيمت كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 مرداد 1389
چرا دروغ میگید؟کجا نظم خوب حاکم بود؟ اهدای هدایا با تحقیر آمیز ترین وجه ممکن صورت گرفت. پاچه خواری نکنید. کجائی شمال نیوز شجاع و راستگوی قدیم که یادت بخیر.
امید 18 مرداد 1389
دوستان توصیه میکنم اینقدر بد بین نباشید اتفاقا استاندار فردی کارکشته وبا تجربه هست وبا سوابقی که دارد بعید به نظر میرسد این موضع گیری ایشان نسبت به اقای مشایی از نوع موضع گیری های سیاسی باشد ، واگر بخواهیم منصفانه در مورد حرف مشایی قضاوت کنیم ایشان به نوعی از عزت ایرانی دفاع کرده ونباید همه چیز رنگ وبوی سیاسی بگیرد مشایی حرف دل همه مردم رو زد اما چون این بنده خدا طرف احمدی نژاد هست به مزاج خیلی ها خوششون نیامد اما هر ایرانی باغیرتی میدونه که ایران به جهت سابقه درخشان تمدن کمک زیادی برای تبلیغ دین اسلام شد ودانشمندان ایرانی بیش از اعراب در راه اعتلای اسلام ناب کوشش کردند ، وجدای از این مباحث در تحلیل حرفهای اقای مشایی باید گفت : دوست داشتن وعشق ورزیدن به خانواده ، ایل وتبار وطایفه ، زادگاه وشهر ودیار ومحله ، ودوستی وطن وقتی با عشق واقعی بادین عجین شود موجب عدم روی آوری فرد به غیر وابستگی به بیگانه میشود وحب وطن در کنار حب دین آمده است که به نظر میرسد بیشتر موضع گیری ها نسبت به شخص مشایی از جهت تخریب چهره احمدی نژاد است واگر نه در مکتب اسلام از این دست نمونه ها بسیار یافت میشود . مگر اقایان رجز خوانی های حضرت علی (ع) را در مقابل ان ملعون نشنیده اند ، یا از رجز خوانی های روز عاشورا خبر ندارند . معمولا در هماوردهای حماسی ودر تقابل دو جنگجو یا دو فردی که در مقابل هم ایستاده اند رسم بر این بوده وهست که اشخاص توانمندیها ، سوابق وپیشینه خود را به رخ حریف وبه منظور تضعیف روحیه حریف با صدای رسا می گوید ، ودر شرایط حاضر زنده کردن تمدن ایرانی وبه رخ کشیدن فرهنگ وتمدن ایرانی بسیار ضروری است . ورمز پایداری رزمندگان ایرانی در همه اعصار ودر طول انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس فقط برای حفظ مرزهای وطن عزیز که دین و ناموس ومال در همین چارچوب معنی میابد باهم نه جدای از هم امری که سینه به سینه در میان فرزندان این آب وخاک دست به دست گشته تا به ما رسیده وایرانی به وطن پرستی ونوع دوستی شهره است چه در اشعار فردوسی ودر همه اسناد تاریخی این مهم قابل فهم ودرک است .اسلام را پذیرفتیم چون با فرهنگ ایرانی رشد یافتیم ودر ایران نفس کشیدیم ونزدیکترین فرهنگ به آیین اسلام به گفته همه مورخین فرهنگ ایرانی است . وبعد از ان ایران مأمن اهل بیت (س) وحمایت دوستداران اهل بیت را برای همیشه خواهد داشت .
نا شناس 18 مرداد 1389
آقايان بي‌انصاف نباشيد امسال با همت هادي ابراهيمي و خانه مطبوعات بهتر از سال گذشته و اون فلاسك‌ها بود كم و كاستي ها رو قبول دارم ولي وقتي سعي ميشه كه روند كار بهبود پيدا كنه چرا چوب لاي چرخ ميگذاريد
نا شناس 18 مرداد 1389
خدايي اگه هادي ابراهيمي نبود معلوم نبود با سنگ‌اندازي امام زاده ‌و دوستان و كريمي نماينده بابل اين مراسم چطوري برگزار مي‌شد كسي از صبوري نيازآذري تشكر نكرد ابراهيمي اگه هزار تا عيب داشته باشه لااقل هواي رسانه‌ها رو داره
نا شناس 18 مرداد 1389
انصافاهادی ابراهیمی وکمال رستمعلی خیلی تلاش کردند که برنامه روزخبرنگار به نحواحسنت انجام شودوممنونیمازاین دونفرعزیز/یک خبرنگار
نا شناس 18 مرداد 1389
دراين مراسم ابراهيمي از استاندار و استاندار از هادي تجليل ميكردند
سلیمون 19 مرداد 1389
از هادی با تعصب(هادی ابراهیمی) که برای اولین بار برای خبرنگاران و اهالی مطبوعات حرمت قائل شد (برخلاف دوستان قبلی )باید تشکر جانانه کرد.
اسدی 19 مرداد 1389
نمی توان با دوحرکت تمجیدی اختلاف بنیادی اجرائی وفکری گروه مدیریتی حاکم براستانداری را توجیه کردبحمدالله بعد از انقلاب مردم بسیار هوشیار وآگاه هستند وچگونگی کسب قدرت سیاسی و نقب زدن یکی دو تا از معاونین برای تصدی پست های کلیدی را می دانندلذا اینگونه تحرکات نمی تواند منجی آنان شود بهرتقدیر خبرنگاران عزیز بجای غوطه ور شدن به دلخوشی های زودگذر فانی دلبستن به مردم وطرح مشکلات ومصائب آنها حلاوت دیگری دارد تا اینکه دل به گرو کسانی ببندیم که خاصیتی جزء منفعت طلبی ورسیدن به مدارج سیاسی حاصلی دیگری ندارد.
خبرنگار 19 مرداد 1389
نمی دونم وقت زحمت کسی به عنوان خبرنگار پیدا نمی شه اما وقت رحمت که می رسه همه عهد و عیال مدیر مسئولا می شن خبرنگار.مخصوصا خانم سلطانی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.